+, - 1...

Varit väldigt dålig med uppdatering, MEN jag har glömt min dator i stugan och får den imorgon! så nu sitter jag vid hannas dator. Nåväl, vidare till det intressanta..Nu är Aurola nästan såld, bara bes. kvar nästa vecka sen pallrar hon sig upp till Stockholm.. Kommer sakna henne såå min fina fina unghäst. Men så är det.
Så nu har jag hittat en ponny som jag ska köpa, bes. nästa vecka sen kommer den hem till mig! flera tummar upp på det.
Dponny sto, 146, liten hoppprinsessa, fin även i dressyren. Ett litet kompakt paket av häst, liten men biff. och så är det min favorit, söt och skimmel :)
Så det är + - 1, en som åker och en som kommer.

Så nu är jag både glad och lessen.. dem kanske överväger varandra, eller det kanske inte går?! Klart man kan ju inte ersätta en häst med en annan men man har ju mer att tänka på än att vara ledsen över att den gamle har åkt.
Och en sak till, är det en vanesak att sälja hästar? Nu menar jag inte om man arbetar som en beridare på ett försäljningsstall för visst man får sina favoriter men det är ju inte samma sak som ens egen.
Men om man har haft många hästar som varit ens egen, som man älskat mer än mycket, blir det då lättare ju fler man haft och sålt? Ahja, det får jag svar på när jag blir gammal och nog erfaren om det.

Har även hunnit en runda inom HEP idag och fixat med stövlarna, orkar inte bry mig så mycket så det blir likadana som innan, marinblå tretorn, eftersom jag har marinblå väst, och sen ska jag ju köpa JW hjälmen med swarovski så då blir den också blå.
Ville egentligen köra på svart denna gången, men älskar blått! så det fick bli så, annars hade jag ändå behövt vänta till sista sept. innan jag kunde fått stövlarna och så hade man behövt fixa fram svart väst osv. 

Men nu är jag jätte trött, håller på att tvätta lite shabrak, sen blir det sova. Upp tidigt och släppa ut hästarna imorgon.
Tjatat massor på madde att hon ska skicka filmerna och bilderna från när jag red ponnyn i veckan men hon tar sig inte riktigt i kragen och gör det. Men ska dela med mig av min vita springare så fort som möjligt :)




Bjuder till lite snabbt på en bild på Aurola och Larett i havet. Dock oredigerad.

// Stephanie <3

Kommentarer
Postat av: Jacqueline

yeeaah äntligen så tvättar du mina shabrack ;D Hahha

Jag vill se pooonyyyyyyn:D madde får snabba siiig :)

2010-08-22 @ 11:04:59
Postat av: Stephanie

Haha! jo det har tagit ett tag innan jag tog mig i kragen och fick gjort det, men nu är dom tvättade :) ja det tycker jag också!

2010-08-22 @ 19:57:44
URL: http://amateurriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0