Dressyrträning

Idag var det "Johanna träning" och vi tränade dressyr. Larett var verkligen jättefin vissa stunder och jag blev så glad på henne. Hon har fattat vad skänkelvikning är för något nu, hon blev ju inte särskillt grundutbildad när hon var liten så hon fattar inte riktigt ibland. Men hon har blivit jätte duktig. Hon vill göra mig glad och göra som jag säger men när hon inte riktigt fattar blir hon stressad och vill helst springa därifrån. Om man jämför hur vi såg ut tillsammans när jag köpte henne är det enorma skillnader. Det var katastrof då, kunde verkligen inte rida henne. Är så glad för allt hon har lärt mig och utan Johannas träning hade det aldrig gått. Hoppas att det ska fungera ute på tävlingsbanorna framöver också, att vi komnmer över tröskeln. Tänker fortsätta att försöka inom hoppningen i ett halvår i alla fall, annars kanske jag måste låta henne gå, för hon är en fin häst, men varken jag eller Larett är rutinerade på tävlingsbanorna, och det är svårt för mig att lära henne något jag inte kan. Vill verkligen att det ska fungera, annars blir det nog att köpa en rutinerad storhäst och lära låta den utbilda mig inom tävlingen.

Inga bilder idag tyvärr, glömde kameran hemma. Men imorgon kommer det säkert några spännande bilder. 

// Hanna


Kommentarer
Postat av: Paula

Jag tror på er <3

2010-08-04 @ 21:56:26
Postat av: Hanna

Jag hoppas att det funkar :) <3

2010-08-04 @ 23:55:01
URL: http://amateurriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0