Hoppträning

Idag var det hoppträning för Johanna vid tio tiden. Larett var mycket fin och vi började passet med att verkligen böjja igenom henne och få henne att släppa. Hon accepterade och gillade de arbetet mucket bra vilket resulterade i att hon var mjuk och fin under princip hela passet. Det vi tränade idag ver kombinationer eftersom hon varit en del osäker på de vissa gånger. Till en början gick det bra men sen uppstod det problemet som brukar uppstå på tävlingar. Hon stannade, vin ungefär 90 cm höjd, vilket hon kan hoppa stillastående. Det var bara bra att detta hände, att problemen som kommer fram på tävling även kom fram på träning. Anledningen till att hon stannade (nu säger jag inte att jag är hundra procent säker att det är detta som varit fel på tävlingarna, men det kändes på precis samma sätt, så förmodligen och förhoppningsvis) var att hon inte hade någon ärlig framåtbjudning. Antingen går hon segt eller så springer hon. Jag var tvungen att få upp galoppen mer, alltså driva på samtidigt som jag tog halvhalter. När Jag fått in de efter några anridningar och jag verkligen jobbade med mina ben och fick henne att galopera uppåt hoppade hon hur fint som helst. Tvekade inte, ingenting. Och det var helt underbart, att jag kanske har löst problemet. Hoppas nu att det är detta som stoppat oss och denna lösningen som kan ta oss vidare. Vi får se hur det går på söndag, där lär jag få mitt svar. Som tur är följer även Johanna med dit, så om det skulle vara något annat, lär hon se det. 

Det blev tyvärr inga vidare bilder, det var ju i ridhuset och den ända dugliga bilden är den jag lagt upp nedan. I fortsättningen får jag väll helt enkelt filma ist när jag hoppar/rider i ridhus. Det är möjligtvis ingen som har något tips på bästa sätt att fotografera i ridhus. De bästa inställningarna? 

Har laddat in de nya valpbilderna och lite strandbilder från kameran nu. Så lägger in dem så fort jag har tid. Kanske vid lunch imorgon annars blir det inte förrens på måndag. Ska ju till stalet tidigt imorgon, sen hem och äta lunch, sen vidare och titta på stallet i Åstorp, tänkte ta några bilder och lägga upp här för dom som inte har sett det. Kanske ska jag även med Steffi och rida ponnyn hon ska köpa, men det är bara om vi hinner, annars åker vi direkt hem till Steffi. Det är ju trots allt skola på måndag. Ridgymnasiet NV, spännande, hoppas det är så bra som det verkar.



 



// Hanna

Kommentarer
Postat av: Paula

Jag blir så glad så tårarna kommer. Ni är helt fantastiska, du, Larett & Johanna <3

2010-08-22 @ 11:17:39
Postat av: Hanna

Tack :) <3

2010-08-22 @ 20:00:00
URL: http://amateurriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0