idiot bilister!

Var fint väder idag så vi red en liten runda genom skogen och sen ner till havet. Larett simmade på och Aurola föröskte förstå sig på vad det vita skummet från små vågorna ville henne. haha, söt häst. Hade dock sadel på henne då jag inte litar till 100% på att jag inte flyger om hon får för sig att göra ett glädje skutt, hon är en jävel på att skjuta iväg rejält. Hade iallafall bikini på mig så var inte så skönt att sitta mot lädret på sadeln men men.
Tränade mest Aurola på att gå up och ner i havet utan att tveka och visade henne att havet inte är farligt så jag förhoppningsvis kommer att slänga av sadeln nu nästa gång vi rider där och kunna gå ut och simma med henne.

Sen vill jag berätta om ett otroligt störmoment som gör mig pist of. BILISTER! Jag hatar dom! man går men en unghäst på en väg och är påväg över en bro, det är redan lite läskigt med vattnet under bron och räcket och så, men inget super läskigt, så kommer där en bil och man ber dem sakta ner, gör dom de? f*n heller dom gasar så stackars hästen blir helt till sig... har vissa folk ingen aning om hur farligt det kan vara?! jag blev mycket förbannad.. idioter!

nåväl, står att det ska regna imorgon så får se hur det blir, kan ju hoppas på att vädret kan bjuda på en liten runda i skogen iafall..
Annars går det bra med hästarna här, jag tror att Aurola stormtrivs. Hon och Larett har även smakat på fårens mat, tyckte det smakade bra?! det ser ungefär ut som nerblött sand... hm. Nu ska vi gå ut och ge hästarna lite kvällsmat då dem får kvällsmat rätt sent så vi kan ge dem frukost lite senare.
Ha det så bra, bilder kommer förmodligen imorgon :)

// Stephanie <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0