ny vän?

Åkte till stallet tidigt imorse för att släppa ut hästarna... uppskattar inte det, skönt ska det bli med helinackodering. Fixade i stallet och drog sen ner till stan och åt med Hanna & Jalle sen tillbaka till stallet igen.
Lat som man är går man upp på loftet och lägger sig och vilar i höet. När jag sen skulle rida framåt kvällen så insåg jag att Aurola hade fått en ny kompis, nämligen vinden!
Jag fick inte en lugn stund uppe på hästryggen för Rolis tyckte det var jätte kul och hoppa rakt upp och ner, studdsa, leka ifatt med vinden, och rusa runder. Ändå helt okej för en unghäst att vara mycket busig ibland, hon tyckte det var kul iallafall. Efter ett tag gick jag in i ridhuset, blev inte så mycket gjort där heller idag men hon är alltid fin så vad gör man?
Tackar gud för den hästen och hoppas att hon alltid stannar hos mig, vet ju inte hur länge man har kvar henne.

Och en sak till! Vi åker till stugan med hästarna på måndag och det ska bli otroligt roligt! Massa bad, galopper på stranden och långa uteritter. :D
haha, jag ska köpa sån barbacka gjord till aurola, om dom fortfarande finns kvar. Vill ju inte gärna sätta mig barbacka på henne och rida ut och galoppera på stranden i och med att hon är unghäst och jisses vilka glädje skutt hon kan ta ibland, flyger två meter i luften :o.. lite överdrivet men. Iallafall så är det som en longer gjord fast med stigbyglar på?! så jag jag bada och simma i havet hur mycket som helst, gör gärna inte det med hoppsadeln, tror inte att den hade mått bra av det och det är ju tråkigt att bara doppa benen på dom. :)

// Stephanie <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0