w.e allt möjligt.

Det är många som köper en häst för en minimal summa eller som får en häst gratis och lovar att den ska komma till ett bra hem, som senare säljer dom vidare till slakt. Just för att tjäna pengar.. dvs man har en häst vars slaktpris är vi säger 4000 kr, men denna hästen får man för 2000 kr.. då har man tjänat 2000 på att köpa den och skicka den till slakt!
Jag tycker att ALLA hästar borde kosta minst 1000 kr över slaktpriset beroende på vilken häst det är, då hade man ju inte köpt hästen för att sälja den till slakt för man hade förlorat på det.

En annan sak är det ju såklart om man köper en häst och man skänker den till någon som man känner.

Blev bara lite irriterad när jag kom på hur lätt det egentligen är att göra så.

Anyways, så har vi varit i Åstorp idag och mockat ur tre boxar, blir nog att åka dit på lördag så jag och hanna kan storstäda stallet, stilrent och fint ska det va!
Imorgon börjar för övrigt skolan, ska faktiskt bli kul, nytt folk, nya hästar. Det ända med skolan som är tråkigt är egentligen alla läxor.
Gick dock på en skola innan där läxor knappt va förnamnet kändes det som.. eller så va de jag som va lat?! ah det var INTE nådigt iallafall! Så nu ska jag gå om 1:an och börja på en annan skola och en annan linje.
HBG Ridgymnasium - NV!

Sitter vid pappas dator så blir inga bilder här inte, nu ska jag hoppa in i duschen, luktar ju häst på flera kilometers avstånd.

// Stephanie <3

Kommentarer
Postat av: alexandra

Jag har haft tankar på att byta hela sommaren men det är på tok för sent, haha... <3

2010-08-23 @ 12:22:56
URL: http://alexandrasequestrian.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0