Återbesök

Idag for vi iväg till veterinären igen. Det gick bra, hon reagerade dock lite på böjningen men det va inget farligt och hon var även lite gallig på benet men det berodde förmodligen på att hon bara stått så länge och skulle försvinna när hon började röra på sig igen. Hon blev ultraljudad och allt såg fin fint ut så nu ska hon börjas sätta igång. Blir först till att gå med henne i tre veckor, första veckan 15-20min, andra 20-25 och tredje 25-30. Tredje veckan kan man då skritta uppsutten. Sen ska vi bara succesivt börja med trav och galopp, och inga återbesök om det inte händer något konstigt. Så hoppas nu att allt går enligt planen så är vi snart igång igen. Larett ska även stå i en utav de litre mindre hagarna nu i två veckor innan hon får gå i sin vanliga, men det passar alldeles utmärkt. Komme även få använda kedjegrimskaft när jag går ut med henne, vi såg ju hur det gick sist! Ska även se till att få skoningen inbokat så snart som möjligt, då kan hon få både broddar och snösulor så är även de problemet ut världen!
Vi slutar på fredag! Ska bli så skönt att få jullov, och en vecka senare åker jag och Steffi till Teneriffa! Snacka om underbart! Vi åker alltså på julafton. Gud vad skönt! Bort från denna kylan! Hoppas ni har en lika bra dag som jag, för idag är jag glad! Mycket tid denna veckan dessutom, inte så mycket i skolan nu sista veckan, mest plugg i själva skolan, så kommer ha tid till att blogga mer! Mycket dajligt! Nu ska jag fortsätta tralla runt på internet och se om jag hittar något spännande, blir även PH om inte allt för lång tid! NAJS!
Hörs!
// Hanna
P.S. Jag vet att det inte är några bilder men asså, jag ska ta med systemen imorgon och glömde helt och hållet bort att fota något idag. Men det blir lite frächa bilder imorgon istället, kanske på Sessan?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0