Dressyrträning

Idag har jag då varit iväg i typ hjärnarp elr något och tränat. Idag var det dressyrträning för Sofie och det gick bra tyckte jag. Även fast Larett tyckte att flugorna var mycket jobbiga och höll på huvudet och var jätte irriterad. Men de blev bättre när jag fick låna lite flugspray utav Sofie. Men annars gick träningen bra. Vi red en evighetsbana i både skritt, trav och galopp. Den inehöll skänkelvikning(stavning?), halter, volter och annat. Till en början var Larett spänd och jobbig men det blev bättre och bättre och i slutet var hon riktigt fin och jätte fin i munnen. Ja, hon var jätte duktig.
Efter vi hade ridit var det teori där vi pratade om de olika hjälperna. Vi gick mest igenom hur man tog de olika hjälperna och vad de gjorde. Och det var ganska intressant, man tänkte efter hur mycket sitsen faktiskt påvärkar.
Tyvärr har jag ju inga nya bilder, och jag filmade inte, men jag lägger upp två störtsköna bilder på Kaptenen (Jalles häst) när han har på sig sin mössa som ska förhindra huvudvärk. Tycker mer de ser ut som om han har en blöja på huvudet. Jag och ida stog och skrattade i säkert en kvart första gången vi såg de, speciellt åt den lilla rosetten under hakan, haha. Ta en titt... haha






// Hanna

Kommentarer
Postat av: felicia

Titta in i bloggen och se om du blev en av vinnarna i dagens blogg :)

2010-07-31 @ 23:20:14
URL: http://akerstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0