Stallplats?

Ett väldigt jobbigt problem just nu är vart man ska göra av sin häst efter sommaren... Just nu står vi på Kungshult och där är det lite struligt för tillfället, stallägaren är väldigt tjurig, om man får sä så... Men anledningen till att jag (och Steffi) vill flytta är för att tiden inte räcker till. Det tar ett tag att åka till Mariastaden och sedan fixa ALLT själv, fodringar, in- och utsläpp. Det tar för mycket tid. Därför letar vi efter ett helinackoderingstall. Eftersom vi börjar ettan nu, och vill sattsa dessa tre åren behöver vi stalltiden till att plugga ist. Men problemet är att hitta det "perfekta" stallet, det är näst intill omöjligt...
Vi har funderat på Gustavslund, Helsingborgs och Pålsjö men jag vet nt. Pålsjö är fortfarande långt, och det är dyrt, men där e jävligt fint. Fast jag har hört att där är rätt så mycket bråk...
Gustavslund är två minuter hemifrån mig, men de har inget ridhus, och där finns ingenstans att rida ut typ, har hört att det är jobbiga människor där oxå...
Helsingborgs är närmast och lättast eftersom vi ska gå på ridgymnasiet, då ligger stallet bara en trappa ner. Men hagvistelsen är fyra timmar...fast den ska förmodligen ändras till åtta och då är de det bästa stallet. Men plats? Finns där någon plats? Antagligen inte...
Någon som vet ett helinackoderingsstall med mins utsläpp och fodringar? Med elr nära till ett ridhus... Så nära Ramlösa elr Helsingborg som möjligt.


Söt bild, haha, speciellt min min, biter sönder min läpp om någon undrar


// HannaPanna <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0