Ändrade planer

Har inte hunnit blogga alls bra denna veckan heller, har ju en del i skolan men ska försöka att i alla fall slänga in minst ett inlägg om dagen. Är kanske inte de mest givande inläggen, men det är ju i alla fall något.
I tisdags var det ju hoppträning, glömde videokameran hemma så de blev ingen film. Men hoppträningen gick i alla fall bra och hon kändes jätte fin och ställde verkligen upp trots att jag slutatde rida imellanåt. Hindrena låg på ca 90, 100cm. Kommer helt fel mot en kombination, jag ger typ upp något galoppsprång innan, hundra procent säker att hon ska stanna för hon gillar inte kombinationer, men hon stannar typ trampar om och hoppar. Hon tycker nog de e kul nu för hon stanna inte på ett enda hinder trots att jag la henne helt fel emellanåt, haha. Så hon va jätteduktig, hoppas hon ställer upp lika fint på lördag! Eller så kanske jag ska rida ordentligt i stället? Hm...värt att tänka på ju...
Fick även några instruktioner av Johanna hur jag skulle rida henne nu under veckan, så blev lite ändringar i schemat. Skriver det längst ner i detta inlägget. Imorgon blir det i alla fall hoppning i skolan och en ordentlig igenomridning med graman. I tisdags hade vi ingen ridning i skolan utan var bara i stallet och jobbade. Vi får väll se vilken häst jag får rida imorgon.

Vecka 47

Måndag: Dressyr
Tisdag: Hoppträning
Onsdag: Skrittas
Torsdag: Dressyr ridas igenom ordentligt med graman
Fredag: Dressyr ett lugnare mjukgörande pass
Lördag: Hopptävling
Söndag: Skrittas/Vila


// Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0