Diss

Jag passar på att dissa kassa domare och okunskap på framridningen. På lokala tävlingar råder det fulständig kaos på framridningen och framhoppningen. Det skrittas på spåret, ingen högerregel, det skriks oxer två varv innan man faktiskt ska hoppa, ingen ser sig för. Det är helt enkelt kaos och det är en fetediss på det, kan inte folk lära sig reglerna plus lite vett och etikett?
Vill även dissa de kassa domare som bara är bitterfittor, som t.ex vägrar flytta ner än i startlistan om man är försenad. Då får man inte rida. Det är hur lätt som helst att flyttas ner i startlistan, det funkade i alla fall utmärkt när jag satt i domartornet på Gran Prixen på hfrk. Fast just det, lokala tävlingar är ju så mycket svårare. Usch på sånna domare.
Mamma hörde sedan hur de pratade om mig på framridningen till LB:n. Nu skulle jag aldrig mer bli sen, sa hon. Fetediss på henne!
//Hanna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men suck! Dissa inte domarna för det. Jag sitter också alltid i domartornet på både lokala och nationella tävlingar och det är så enkelt att av princip så ska man inte flytta ner ryttare. Att de inte vill göra det är för att man som försenad inte ska ha fördel i tidshoppning/omhoppning genom att hoppa senare.

På en tävling så är det juh ändå din egen uppgift att komma i tid. Så du kan egentligen bara dissa dig själv för detta.

2010-11-27 @ 19:41:54
Postat av: Hanna

Även om det till stor del var mitt eget fel att jag hamnade i den situationen skulle en shysst domare inte sagt blank nej för att se till att jag aldrig mer kom försent. Jag hade kunnat förstå det om det var halva startfältet som ville flytta runt, men om det är ett ekipage är det bara löjligt. Speciellt för att ge ekipaget en "läxa" och sen kräva en straffavgift på 200 spänn. Kan förstå det där med tiderna i lite större klasser, men när det handlar om en liten lokal LC, herregud, hemskt om någon hade fått fördel i en sådan tävling, shit. Helt enkelt en diss till det.

2010-11-27 @ 22:13:39
URL: http://amateurriders.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är så fel på det så det är ledsamt. Men det är klart. Måste kännas skönt att skylla på alla andra istället för att se felen hos sig själv..

2010-11-28 @ 19:45:57
Postat av: Hanna

Men haha. Fy fan vad du är patetisk. Om du nu har så jävla rätt varför står du inte för din åsikt utan döljer din identitet som anonym. Vad är du rädd för? Om om jag inte hade kunnat se felen hos mig själv, läs kommentaren igen; Även om det till stor del är mitt eget fel...

Ojsan, pisamt läge där...

Snälla sluta skämma ut dig.

2010-11-28 @ 19:58:59
URL: http://amateurriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0