....

Varför ska rubriken alltid vara så svår?
Igår kom jag till skolan, red Anastacia och mockade lite hagar sen matte. Efter det en otroligt god lunch! mycket cred till skolan för maten. Sen hade vi kemi, fick tillbaka kemiproven och hade kursmåls samtal.
Åkte till stallet direkt efter skolan, madde och jag hade gjort ett byte, hon fixade till min häst och jag red hennes 4åring.
Så jag började med att fixa Sessan och gå ner med henne till ridhuset, hon var jätte pigg och bockade och hade sig, men samtidigt jätte duktig. Skrittade och travade mest, galopperade bara lite lite men hon verkade vara helt bra igen. Hon hade förmodligen bara ett blåmärke.
Gick upp med Sessan igen, tog av henne grejorna, borstade av henne och slängde på henne ett fleecetäcke.
Sandra hade redan gått ner med unghästen så jag satte mig i bilen och åkte ner i stället, vart dåligt väder igår :(.
4 årig valack, fux ganska stor och hur duktig som helst! Det enda var att han inte lyssnade och gick fram för skänklarna så han vart lite seg, red först på en volt och blev longerad samtidigt så madde och dom hjälpte till att få fram han lite med pisken, vill inte börja sparka på honom framåt när han är så liten, onödigt att göra honom skänkel döv direkt.. Han var iallafall jätte duktig hade ett fint STORT steg och var väldigt fin i munnen, jag tror att sandra filmade eller fotade så ska se om jag kan få tag på det så ni får se honom. Honom kan jag verkligen tänka mig att rida mer.
Hanna hade gått ner med wibba till ridhuset och ridit fram henne sålänge så vi bytade så hanna skrittade av lillkillen och jag red Wibba. Hon har blivit så sjuuukt stark sen jag sålde henne.. jag förstår inte, hon har blviit en mans häst! Det är mycket häst att rida ihop nu och jag är ganska liten om man jämför med henne. Testade rida henne på ett annat bett men tyckte ändå bättre om vanligt tredelat, hon blev bara bråkig på det andra bettet.
Så vart duktig och red 4 hästar igår :)
Nu ska jag släppa ut hästarna, rida sessan och fixa till hästarna. Får se om det blir något med 4åringen idag men tror inte det eftersom Madde är i Amsterdam en runda.
/ Stephanie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0