Fixat och pysslat

Nu har vi varit och handlat det vi skulle på hööks. Fyra långa, tjocka paddar, snösulor, ett bett och vantar. Tror det var allt i alla fall. Sen körde mamma oss även till stallet där det blev att ge Larett lite medicin, metcam, skulle tydligen vara som avmaskning fast godare. Fast veterinären hade inte smakat på på det sa han, men jag vet inte, det verkade lite misstänksamt! Haha. Ja hon fick i alla fall sin medicin sen så kylde jag benet i tio minuter, vi har ju ingen spolspila och vill inte ha isbana utanför dörren så det går inte att spola. Blötte istället en handduk med iskallt vatten som jag höll mot benet i tio minuter. Fast sköljde den på nytt efter fem minuter. Tyckte det borde funka lika bra, det är ju kallt vatten och allt. Sen lindade jag benet med de nya paddarna, men lindorna är lite korta men det går utmärkt ändå. Såklart fick Larett också bli ryktad och pysslad med, och såklart bli borstad med massageborsten. Det måste man om man är sjuk! Imorgon blir det cäll i princip samma sak, får se om benet fortfarande är varmt, då får vi fortsätta att kyla det.
Mamma tog lite bilder så länge hon var där:
Laretts sur! Ganska vanligt dock...haha i alla fall när någon kommer med hö! haha
Kallt!
// Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0