hoppning

Hannas mamma hämtade oss efter skolan idag, körde runt och fixade lite saker sen till stallet.
Medans Hanna pysslade med laretts ben så fixade jag till hästarna sen fixade hanna till sin häst och jag borstade på Sessan.
Hanna fick gå ner med Sessan till ridhuset för jag frös fingrarna av mig ;o Måste köpa vantar!
Red först fram henne ltie och försökte få henne i en lägre form eftersom hon numera försöker trycka upp nacken rätt mycket och kan i det läget bli väldigt spänd. Hon var otroligt mjuk och fin idag och gjorde inga som helst dumheter på hela ridpasset :O INGET alls! innan reste hon sig, bockade, sparkade och hade lite små rodeo (för att hon inte orkar jobba), men idag va hon jätte duktig :)
Satte sen fram ett litet hinder och skuttade över ett par gånger, Hanna filmade men kunde inte lägga upp filmerna på min dator ;s så dem kommer förmodligen imorron.
Sessan är ju som sagt dressyrhäst och har inte hoppat så mycket så vi hoppat inte mer än 95 cm idag, men tänkte börja hoppa henne lite mer så hon lär sig avstånd och lite teknik, just nu hoppas hon mest med hjärtat för hon tycker det är otroligt kul.
Eftersom det är helt andra muskler till att hoppa än till dressyren så blev hon lite extra trött idag. Söta Sessan.
Gick upp med henne efter ridpasset, borstade av henne och gav henne 2 kg hö.
Håller ni er endast till er inriktning eller hoppar ni fast ni egentligen rider dressyr och tvärtom?

Pappa hämtade oss sen istallet så vi kunde åka och köpa skor, älskar uggs! Jätte mysigt nu på vintern.
Nu ska jag och Hanna göra klart vår labbrapport och ni får ha det så bra sålänge.
Vår hö lada, och min häst vill ha MYCKET mat! :D
/ Stephanie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0