Innhandling

Imorgon ska jag och mamma köra till hööks och köpa lite saker som är väl behövande just nu. Gillar egentligen inte att köpa saker på hööks, det är ofta dålig kvalité, sakerna går isönder och har dålig passform. Det finns även mycket kopior av saker på hööks vilket jag tycker är grymt fult, men det finns ju de som tycker sakerna är snygga och alla har ju olika smak. Men själv tycker jag inte det är något vidare snyggt med kopior. Men en del saker har hööks faktisk lyckats med och en del saker är lika vart man än köper de om man inte är ute efter ett speciellt märke förstås. Så imorgon ska jag och mamma köra en runda dit och handla lite.
Det jag ska köpa:
Grymt bra ridvantar, håller värmen skitbra och går utmärkt att rida i. Tappade bort mina förra vintern men då körde jag moppe med dom till stallet varje dag (de dagar de gick att köra vill säga) och då hade jag varma fingrar även när jag kom fram. Något som är mycket ovanligt när man kör moppe!
Ska se om jag hittar lite längre paddar som jag kan linda Laretts ben med nu när hon är skadad. de jag har nu är aningen korta tycker jag.
Tänkte passa på att även köpa ett tredelat silvrigt bett om det finns i rätt längd vill säga.
Ska även köpa ett par snösulor som hovslagaren kan slå på när han kommer nästa gång
Såg även att lindorna var väldigt billiga, ska se om inte mamma kan tänka sig att köpa någon färg, svart eller grå kanske!
Vad tycker ni om hööks? Handlar ni ofta där och vad tycker ni om deras saker?
// Hanna

Kommentarer
Postat av: Jacqueline

Ett tips bara, köp tjocka & långa paddar. Dem är bäst tycker iaf jag ;p

Och om du har samma hovis som jag har så säljer han snö sulor :)

2010-11-29 @ 16:50:11
Postat av: Hanna

Aha, vilken tur jag köpte de då :) hehe, fast synd att jag inte tittade in här tidigare nu köpte jag ju snösulor ändå, men jaja, det funkar väll lia bra ändå :) <3

2010-11-29 @ 20:43:26
URL: http://amateurriders.blogg.se/
Postat av: Jacqueline

Absolut :D

2010-11-29 @ 22:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0