kaos

Hovslagaren va i stallet idag, släppte ut liiite var men hon kunde inte hitta någon hovböld, skodde om henne runt om så hon fick även skor bak nu, äntligen! sen haltade hon nästan ingenting.
Kom iallafall till stallet vid halv 4, då gick hon helt jämnt med alla fyra och markerade inte ens. Så jag fixade stallet borstade av henne och sen gick jag och Hanna ut en runda med hästarna i Åstorps centrum.
Sessan som inte är så säker på allting tyckte att det var jätte läskigt och blev rädd för en del saker men hon betedde sig. Sen påvägen hem kommer denna jävla IDIOT lastbilsföraren med jätte stor äklig lastbil och ska gasa förbi, hästarna blir självklart livrädda och dansar ut på vägen och håller på, idioten stannar ett litet tag och när hästarna lugnat ner sig liiite och gått 2-3 steg ordentligt så gasar han på igen?! givetvis blir hästarna asrädda igen! och så vidare och så vidare, efter då många om och men och upprörda hästar kommer lastbilshelvetet förbi. Jag var MINSt sagt irriterad. Det var bara första namnet.
Sen kommer vi då upp till mackadammen, hästarna är fortfarande lite på spänn, och då har dom självklart satt i gång allting så det bullrar och brakar, då fick larett nog och drog iväg som ett skjutet vildsvin och djurar ut på vägen, en bil är snäll och stannar och sätter på varningsblinkers o.s.v men då kommer bilen bakom och gasar på? så hanna springer ju ut mot bilen och viftar och har sig öfr att den ska stanna, gör den de? NEJ! inte förrän dom ser en ponny kommande i full galopp mot dom, då fick dom minsann ställa sig på bromsen. Sessan var jätte upprörd eftersom hennes promenads kompis hade stuckit i väg så jag har ju ett himla liv på att kunna hålla henne lugn och sansad, men lilla svarten hade fått black out så det var inte så lätt.
Till slut kom jag då hem med Sessan och Hanna hade redan fångat in larett, ingen av hästarna var skadade tack och lov!
Men jävla irriterad blir man på billister nuförtiden!
Har ni varit med om någon hemsk olycka i samband med idiotiska billister och hästar?

Dock kunde ju detta slutat värre men tack och lov så gjorde det inte det.
Ja, nu har jag avreagerat mig tillräckligt så över till något annat.
Pratade med Åsa igår, dem som köpte min ponny, och allting var bra med henne. Jätte skönt att höra att dom trivs i det stallet dom står i nu, och att Sweet också gör det, och framförallt att dom trivs med hästen!
Ångrar inte att jag sålde henne till dem, jätte gulliga människor!
Får ta mig tiden och åka upp och hälsa på henne någon dag.
Söta sweet får stå för bilden, måste fota lite mer på sessan!
/ Stephanie

Kommentarer
Postat av: Paula

Snälla, rid i skogen eller i ridhuset, INTE i Åstorps centrum. Den är inte till för hästar. Jag kunde ju förlorat både Hanna och Larett. Sen är bilisterna inte kloka men då måste ni vara desto klokare!

2010-11-09 @ 19:15:12
Postat av: Hanna

Men det var bara för att det höll på och mörkna. Om vi gått in i skogan hade vi förmodligen aldrig kommit ut igen. Inga lampor där vi får va ;s

2010-11-09 @ 20:35:51
URL: http://amateurriders.blogg.se/
Postat av: Hanna

Och vi skulle skritta på hårt underlag för att benen skulle må bra och det funkar ju nt i ridhuset, men men, går nt dit mer i alla fall ;p

2010-11-09 @ 20:37:02
URL: http://amateurriders.blogg.se/
Postat av: Paula

Pannlampor?

2010-11-10 @ 11:50:20
Postat av: Hanna

Haha, ja kanske ;p

2010-11-10 @ 18:44:04
URL: http://amateurriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0