Nya Stövlar

Idag blev det en runda inom ryckeltofta! Skulle fått nya tretorn Falsterbo men jag struntade i dem och tog ett par läderstövlar och en ny hjälm istället! Dels så går bara Tretorn isönder hela tiden och dels så kan jag rida både dressyr och hoppning i ett par läderstövlar. Det var inte de läderstövlarna jag verkligen ville ha, men de är ganska dyra så ska spara till dem istället. Så har jag dessa så länge, dessa är ju också snygga så det gör ingenting. Även fast de tucci stövlarna är snyggare än allt så går dessa också bra. en passade jag även på att köpa hjälmen för de pengarna jag fick tillbaka också, eller jag har inte köpt den än. De hade inte den svarta inne i rätt storlek så jag har beställt den. Hoppas den kommer snart! Är väldigt trött på min stora fula höökshjälm nu! Köpte även snoddar så jag kan knoppa, sånna med silikon som inte går sönder. Så nu blir de till att träna knoppning!

I skolan idag var det hoppning. Hoppade Theo och det gick bra. hade bättre kontroll på honom denna gången tyckte jag och han var inte heller lika tjurig (jo när jag gjorde v honom var han ju sur men inte så sur när jag red) som han var förra gången vi hoppade. Imorgon är det stall igen men jag vet inte ifall det blir ridning för min del. jag var en utav de få som fick rida i tisdags så då kanske resten får rida imorgon? Om det inte blir någon ridning får jag väll konsentrera mig på att visa de saker som ska visas för att få bra betyg; visa häst för hand, knoppa, mocka osv. Vi får väll se. 

Idag var det inget speciellt i stallet, vara bara där snabbt och mamam hjälpte mig och fixa. Larett vila ju idag efersom hon blivit vaccinerad, så det hände inte så mycket där. mamma och jag skulle bytat däck på transporten men vi fick inte av skruvarna som håller fast däcken så vi sket i de. det är ändå inte halt än. Så får vi be Thomas eller någon däckfirma fixa de istället! 




// Hanna  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0