öppet hus

Hej hej, nu vart det allt längesen. Har inte haft någon tid över huvudtaget.. tyvärr.
Sessan tycker fortfarande att det är jätte jobbigt att jobba och då protesterar hon genom att "resa" sig, känns som hon ska slå över men riktigt så högt är det inte, men en bit på vägen ;s, bocka, och sparka. Har haft lite bråk med henne om det igår så idag när jag skulle rida så testade hon lite men så fort jag la pisken mot rumpan så slutade hon direkt för hon visste att det inte var lönt. Som vanligt så var hon super duper fin i slutet och släppte helt i bettet i båda sidor och var mjuk och böjbar och lugn! kanon skönt!
Imorgon är det öppet hus i skolan, ska fika lite och gå runt och visa folk runt o så..., fast mest fika ;)
Ska sova lite nu. Försöka ta lite fina snö bilder på hästarna på söndag kanske nu när det är så vitt och fint ute.
Det är väl det enda snön är bra till .. det blir mysiga vinter bilder annars är det bara till besvär, styltor, halka o.s.v. Tror att jag ska sätta på Sessan snö skor som gör att snön inte fastnar.
Otroligt jobbigt att behöva kratsa ur styltor varje gång man kommit till ridhuset ( som ligger ca 500m från stallet )
Annars vet jag det är många som målar i lite grönsåpa i hovarna och även stearin..
Vad gör ni för att undvika styltor på vintern?



Här har vi en liten bild på typ av snö skor/snö sulor jag menade för att snön inte ska fastna.
Nu ska jag lägga mig och kolla tv och sova.
Godnatt
/ Stephanie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0