Resultat


Resultatet från den lokala hopptävlingen på Ängelholms ryttarförening.

LC: Hoppade aldrig LC:n
Kommentar: Vi blev sena till framridningen trots att vi hade suttit på tävlingsplatsen x timmar. Men vi blev i alla fall sena till framridningen, frågade om de skulle kunna flytta ner oss i startlistan vilket inte borde vara något problem. Men nej det gick absolut inte för överdomaren trodde att det var OS vi hoppade och då går det ju självklart inte att flytta runt i startlistar. Jag blev sjukt förbannad, ville bara åka hem därifrån när hon sa de, men jag stannade och hoppade LB:n ändå.
LB: 0 + 4 tiden 27.63
Kommentar: Larett var riktigt riktigt fin! Vi hade ett jätte bra flyt genom hela banan och kom rätt på varje hinder. Lite synd var det dock att vi petade andra hindret i omhoppningen, jag var inte riktigt med på vart jag skulle, var så glad att jag hade kommit till omhoppningen. Så där blev svängen lite sen och vi slog i en bom. Men Larett var riktigt riktigt fin! En helt annan häst, positiv och glad mot hinderna, är så stolt över henne.
Övriga kommentarer: På framhoppningen till LB:n så krockade jag med en annan tjej som red. Jag kom på ytterspåret och hon skriker hoppning oxer. Ska man hoppa rider man på innerspåret för att kunna hoppa hindret men nej inte denna tjejen! Hon trycker sig ut mot väggen och inser allt för sent att hon är påväg rakt in i mig. jag försöker väja undan medans hon fortsätter rida rakt mot mig. Vi slår i varandra, hela mitt ben mosades och Larett blev skitarg och bara sparkade mot den andra hästen. Hon träffade inte med det hade varit gott åt henne om hon hade gjort det. Riktigt dålig stil! Fan vad arg jag var!
En annan sak är att vi efteranmälde till den regionala LB:n imorgon istället i och med att jag bara hoppade en klass ideg. Så blir att åka till tävlingen tidigt imorgon bitti. Hoppas på en lika fin runda imorgon, ska bli kul att tävla en regional tävling igen, för en gång skull!
Inga filmer eller bilder på grund av den katastrof som rådde idag. Mamma lovade att filma imorgon istället!
// Hanna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Även om hon säger hoppning oxer så är det ju högerregeln som gäller?

2010-11-27 @ 19:36:15
Postat av: Hanna

Nope det är det inte, på framhoppningar är det så att man rider innaför om man ska hoppa, hur skulle det annars se ut? Alla skulle rida framför hinderna, det är ganska uppenbart att man svänger innanför om man ska hoppa, om man inte planerar att hoppa över de andra ekipagen såklart.

2010-11-27 @ 22:08:04
URL: http://amateurriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0