Sent hemma

Hann inte blogga igår då jag åkte från Steffi klockan sju på morgonen och kom hem klockan tio på kvällen. Från åtta till tre satt jag i dommartornet och tog tiden. Det var ändå kul även fast det var lite enformigt. Efter åkte jag direkt till stallet där jag knoppade Larett och red henne. Knopparna blev bra, även fast de blev lite ojämna. men de var hårda och de höll när man drog handen igenom dem. Så det var bra, ska se om jag kan visa att jag kan knoppa på tisdag så jag får de ur världen. Ska försöka göra de lite mer jämna då. Vill ni se bild på knopparna eller ska jag skita i att slänga upp bilden/bilderna? Tog en på laretts huvud också eftersom hon blev så söt med knopp i pannan!

Ridningen igår gick bra. Hon var till en början bara stum och ville inte böja sig, med det är ju förståligt i och med att hon inte ridits på så pass länge. Men i slutet släppte hon verkligen och även fast hon börja tramsa och stutsa och försöka galopera och ta ministeg när det började bli jobbigt så fick jag henne att skärpa sig och då var hon jätte fin. Jätte fin i munnen och verkligen i uppförsbacken. Jätte fin vart hon. Brukar bli så i sluten av passen nu, så ska bara jobba med att alltid leta efter den känslan och få henne att komma dit fortare och fortare. Sen kanske hon blir så redan från början, så har man nått det målet.

Idag är det hoppträning för Johanna. har inte tränat för henne sen förra tisdagen men känns som det var jätte länge sen.. Men det är väll så när man är van att träna hela tiden för en person. men idag är det i alla fall hoppträning. Blir ingen film och inga foton eftersom det är pappa som är med mig. Men så är det. Åker till mamma imorgon, slänger upp filmerna från i måndags då, när jag hoppade själv. Alltid något ju.


Gud vad länge sen vi la in nya bilder!


// Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0