söndag

Hemma från stallet nu och mamma och pappa är hos en kompis.
Så himla skönt ibland att komma hem och bara va själv.
Jag vart väldigt stressad i stallet idag, mockade, satte kraft och fyllde vatten på 10 min till två hästar. Sen snabbt in med hästen och göra henne iordning. Sessan var väldigt upprörd eftersom hennes kompisar va ute, men Larett har ju boxvila och stog inne men det dög tydligen inte åt min häst så hon sparkade och flyttade sig fram och tillbaka och hade sig i stallgången så det var inte sepciellt kul att borsta och pyssla med henne.
Jag och pappa gick ner till ridhuset, hon var lite bråkig idag med men gav sig ganska snabbt när jag sa till henne. Red inte mer än en 20-30 minuter idag, var inte på humör.. -.-
Gick tillbaka till stallet fixade hö, tog in mina hästar och hjälpte sandra in med hennes sen körde hon mig till stationen och nu sitter jag här i min soffa och kollar tv. Skönt!
Ska åka till ********** och köpa julklappar och födelsedags present åt hanna i veckan, kan tyvärr inte lägga upp bild och visa vad jag köpte sen eftersom då ser hon ju vad hon ska få. Men ni får säkert se det sen.
Tänkte göra upp ett litet rid schema och se om jag kan hålla det.. Beror ju helt på hur hästen känns och beter sig i vekcan, men tänkte något liknande:
Mån: Dressyr
Tisdag: Hoppa
Onsdag: Dressyr
Torsdag: Skrittpass 1h(lösgörande och få henne att vila ordentligt på steget och mycket skänkelvikningar)
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Vila
Förmodligen så kommer hon att få vila fredag lördag söndag eftersom jag och en kompis ska till Danmark på tivolis julmarknad Fredag - Lördag och sen Flyinge julshow på Söndagen. Men jag kanske har snälla kompisar som kan longera henne någon dag. Får se.
Det var någonting jag tänkte skriva om innan, men såklart så glömmer man det! Toppen. Ska tänka så det knakar och kommer jag på det så återkommer jag.
Ha annars en bra söndagskväll.
/ Stephanie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0