Tisdag

Håller just nu på att redigera ihop filmen från när steffi hoppade igår, så håll utkik för den lär slängas in här inom kort!

Idag var det såklart stallet i skolan. Red Theo, som vanligt. Red för Ann, vilket var första gången för mig, tycket hon var bra. Vi ska rida för henne varje tisdag nu och rida för Britt-Marie bara på fredagar och det är ju kul. Att få träna för olika och få lite olika åsikter osv. Frågade även Ann när jag skulle få en annan häst som man kunde mysa med och inte behöva slåss med när man gör iordning den. De skulle förmodligen göra det nästa vecka, hoppas då jag får en riktigt rolig, pallar inte om jag måste rida en tråkig häst fyra veckor, usch! men det får vi väll se. Theo uppförde sig i alla fall hyfsat idag, när vi red då alltså. Att han ska uppföra sig när jag gör v honom finns det inget hopp om, det känns inte riktigt som han har respekt för mig, haha. Vi broddade även i skolan idag, så nu är även det ikryssat. Snart är hela bladet klart! Eller kanske inte? Haha.
Efter skolan bar det såklart av till stallet. Pussade på Larett och ryktade och mös. Hennes ben var fortfarande varmt och svullet så jag kyklde de på samma sett som jag gjorde igår. Sen blev det att linda, lindade med två lindor i och med att en blir för kort, så det blev säkert bra. Sen fick hon såklart sin medicin, hon tycker faktiskt inte den smakar så illa, hon spottar i alla fall inte ut den, och det gör hon med allt hon tycker e äckligt. Så det är ju en fördel! Imorgon blir det samma prucedur antar jag, hoppas att hon mår lite bättre då. Hon stödjer i alla fall på benet nu och vilar inte det hela tiden, innan stog hon mest och vilade det för hon inte ville lägga tyngd på det, men nu använder hon de mer och haltar inte alls lika mycket. Så det blir ju bättre i alla fall!

Jag fick även rida en utav Sandras hästar, Randa. Hon var jätte fin och rida, mjuk och fin. Kul att få rida många olika hästar tycker jag, man lär sig mer utav det än om man bara sitter och plirar på sin egna häst. Då lär man sig bara rida den hästen och inte någon annan. Man ska ju kunna rida alla hästar lika bra, så det är ju kul att få rida andra hästar också. Skulle kunna tänka mig att rida henne fler gånger, för hon var jätte fin.

Rider ni många olika hästar, eller bara er egna?


Grynet!


// Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0