Tråkigt...

Ja ni har förmodligen läst Steffis inlägg så det finns ju inte så mycket att berätta om de. Kanske att Larett bara var DUM och inte rädd när lastbilen väl var förbi. Hon ville hem och hittade en anledning till att dumma sig. Gjorde skänkelvikning hela vägen från bron tills Makadamen ungefär. Sen när jag skulle bromsa henne för hon var på väg rakt upp i röven på Sessan (vars rumpa inte är helt pålitlig) så blev hon sur och stack. om hon hade varit rädd hade hon aldrig sprungit fram till en bil för att lukta på den innan hon fortsatte, idiothäst...

Så när jag kom till stallet och några vänliga själar hade fångat henne när hon stog betande utanför stallet så fick det bli lydnadsträning. Självklart inte innehållande något våld eftersom det inte hjälper så himmla mycket. Hon ska ju respektera mig inte vara rädd för mig. Så hon fick gå en bitt längs vägen inte en milimeter framför mig. Och stanna när jag stanna osv. Bara trams det hon håller på med och skulle lika gärna kunna hända i skogen!

Filmen från hoppningen blir inte upplagd idag, eftersom jag är hemma hos pappa nu och väntar fortfarande på att pappa ska komma hem så vi kan hämta saker. men han kommer ju aldrig... Men ska se om jag har tid att lägga in den någon gång under veckan. Det betyder ju att jag måste åka hem till mamma, för det är ju där den ligger...

Tänkte även lägga upp ett litet veckoschema här, vad jag ska göra med Larett menar jag. Kanske inte så kul för er att läsa men det är mest för att jag ska lägga upp träningen bättre och komma ihåg vad jag ska göra.

Vecka 45

Måndag:
Hoppning styrketräning
Tisdag: Skrittas ouppsutten
Onsdag: Dressyr
Torsdag: Galopparbete med intervaller för att träna kondition
Fredag: Dressyr lättare pass
Lördag: Dressyr
Söndag: Hoppträning



// Hanna

Kommentarer
Postat av: Paula

Du kommer bli en perfekt mamma i framtiden. Lydnadsträning. Göra som jag säger. Puss på dig!

2010-11-11 @ 13:26:54
Postat av: Hanna

haha, visst ;p

2010-11-11 @ 22:39:22
URL: http://amateurriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0