Träning

Mamma kommer snart och hämtar mig här hos Steffi så ska jag iväg och träna med ponnyn. Dressyrträning för Johanna. Hoppas att Larett är lika fin som hon kan vara ibland och att hon inte är allt för jobbig som hon också kan vara ibland...
Tycker det är jätte viktigt att träna dressyr även fast jag tävlar hoppning. Om man inte kan rida sin häst i dressyren hur ska man då kunna rida en häst runt banan på ett bra sätt? Hästen ska ju kunna vara mjuk och elastiskt och det blir den ju inte om den är helt stel i hela kroppen. Det går det ju inte att svänga jätte snäva svängar om hästen knappt går att svänga. Därför tränar jag dressyr en gång i veckan så att hästen blir mjuk och lätt att rida.
Tränar ni dressyr med era hästar trots att ni tävlar hoppning? Eller tycker ni det är oviktigt?


Gammal bild, sött med hoppshabrak från hööks (till dressyrsadel som det dessutom står mitt namn och hästens namn på), höökshjälm, damaskar från hööks och träns från höök visst? HAHA

//Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0