Ullared

Alltid lika jobbigt med rubrik.
Hann inte lägga upp något igår, men Sessan var iallafall jätte fin! Hon har en dålig vana, att lägga huvudet på sne med mulen åt vänster (ganska mycket!!) vilket resulterar i att hon blir väldigt jobbig att ställa igenom i höger varvet och får givetvis inget bra stöd i den sidan. Men hon har börjat förstå mina hjälper och rätar fint ut sig. Vi har börjat flytta lite bogar, ställa utåt, ställa innåt, både på volter och rakt spår, i alla gångarter. Börjat 'rida' in henne i galoppen så hon behåller formen och inte rusar iväg samt sitta ner direkt i sadeln, innan var man tvungen att stå upp ett par varv innan hon lugnade ner sig och kom fram till bettet. Men nu kan man sitta ner under fattningen, galoppen, och avsaktningen. Går nu för det mesta i en fin uppförsbacke med jämn takt i galoppen :)
MYCKET duktig häst!
Har även hunnit med att testa på att hoppa henne.. vad säger man, märks ju att hon är dressyrhäst då hon hoppar mer med hjärtat än teknik eller kraft, men hon är så duktig så. Börjat med lite upphöjda bommar och så så att hon lyfter på steget lite grann.
Ska snart bege mig till stallet och rida och filma lite till vår film som vi ska ha till skolan... har ni tur får ni se den här med.
Ska bara orka ta mig upp ur sängen.... där har vi nog det största problemet.
Mamma kom in vid 12 och satte på ljudet på tvn på högsta volym och hoppade i sängen o.s.v för att jag skulle gå upp och inte sova bort dagen, så jag har faktiskt varit uppe en sväng och ätit men sen hamnade man här igen.
Imorgon ska jag mamma, grannen och Li till Ullared! Får se vad man fyndar denna gången. Tycker det är jätte bra med ullared, super billiga saker och finns en hel del snygga grejor som man kan ha hemma.
Vad tycker ni om t.ex Ullared eller andra ställen med billiga häst saker? Är det bra eller tycker ni det är pinsamt att säga att t.ex ert schabrak kommer därifrån? Eller köper ni bara dyra märkes grejor även att ha hemma till vardag?


/ Stephanie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0