Hoppträning

Nu är hästen klippt och klar. Synd bara att jag råkade klippa fel, så det blev jätte fult, så jag var tvungen att klippa av allt över rumpan. Så nu har jag bara lämnat halva huvudet, biten där sadeln ligger och så benen. Madde hjälpte mig med kanter och jämna till. Tur det annars hade det inte sett nådigt ut. Larett var mycket duktig och sparkade inget alls när jag klippte henne under magen. Hon brukar alltid bli jätte arg och börja sparka och gå så man oftast får lämna fläckar på magen. Men idag stog hon helt still och lugn och brydde sig inte. Inte heller när jag klippte huvudet, förutom att hon kastade med huvudet lite när hon tyckte det var för obehagligt. Men annars var hon SUPER duktig! Nu är hon MYCKET snyggare än innan. MEN såklart så glömmer jag ta förebild och efterbild. men tar i alla fall en efterbild imorgon så ni får se snyggingen!

Sen var det hoppträning, det gick bra men blev lite strul i slutet vi kombinationen. Vi kom fel in och hon ville inte vägra så hon hoppade och slog i hindret rejält. Så hon blev lite skakis, men vi sänkte det och sen fick hon förtroende för hindret igen och då gick det utmärk även på högre höjder. men måste tänka så jag kommer rätt in på kombinationen på lördag, annars vägrar hon på uthoppet. Men det ska nog bli bra! 

Det var även hoppning i skolan, skulle haft Angelo men Helga kom inte och Dustin (som Helga skulle ridit) var tvungen att gå. Så jag tog mer än gärna honom. Gillar verkligen den hästen, TROTS att jag inte kan rida honom. Vill verkligen lära mig rida honom bra, när jag gjort de blir jag nöjd! Men han är så rolig för han är fin och busig och så, fast han är dressyrhäst. Men det gör ingenting, jag gillar dressyr också. 


Sån här klippning Larett skulle haft



Sån här hon fick. Den är ändå mycket snyggare så det gör inget!  


// Hanna

Kommentarer
Postat av: alex - xelaaa.blogg.se

Hejsan,

Har du sett att jag har annordnat bloggtävling? Inte? Kika :D



xelaaa.blogg.se!

2010-10-15 @ 15:51:25
URL: http://xelaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0