Klippdags!

Blev lite dålig uppdatering från min sida nu. Jag åkte till pappa och där har jag ingen egen dator, så det känns så konstigt att blogga från denna datorn. Men jag vänjer väll mig. 

I måndes var det i alla fall inget speciellt, red dressyr i ridhuset som vanligt och Larett var fining. Sen igår så var det ju träning för Johanna, samt ridning i skolan. I skolan var det dock bara sitslongering, sista gången, skönt. det är inte så kul att rida runt på en volt och träna på sitsen, men det är väll bra antar jag. I skolan ska vi nu även delas in i grupper där vi väljer vad vi vill jobba på, antingen sits eller form. Vi har alltid tränat på sittsen och det tycker inte jag är särskillt kul. Så jag valde form och mjukgörande alla gånger, läraren sa även att hon tyckte jag skulle ta de så de blir nog bra. 
Träningen för Johanna gick också bra. Larett blev bättre vid slutet men hon var väldigt lat dock. Dessutom blir hon alldeles genomsvettig på grund utav hennes långa päls. Hon ser hems ut i all sin päls. som en skogsmulle eller en nallebjörn. Så det bet blir till att klippa henne, när Madde lyckas ta med sin klippmaskin, har tjatat på henne hur länge som helst. men hon ska ha lagt den i stallet nu, så då ryker pälsen imorgon. Jag ska dock inte klippa helklippning som jag brukar, eftersom jag har hört att det inte är bra. Om jag ska man ska klippa helklippning på sin häst så måste man sy fast en matta under täcket, äver länden och korset för att ersätta pälsen på det stället. Annars blir hela muskelaturen stel och så var det något mer farligt med det. Så får bli att jag klipper täckesklippning, där man lämnar rumpan oklippt. Tänkte ta en före och efterbild imorgon.

Imorgon är det även hoppning i skolan och hoppträning hemma. Vet inte vilken häst jag ska få rida i skolan, vi får väll se vilken det blir. Stod Angelo på mig i tisdags innan de ändrade till longering, men det vet man ju aldrig. Skulle vara kul om det var det. Han ser så rolig ut att rida, som en ponny.
sen hoppträning för Mats, ska bli roligt. Hoppas det går bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0