Nytt Försök

Nu tänker jag göra ett nytt försök att börja blogga igen. Utan att sluta sådär! Det häder så mycket spännande just nu ju, skärpning!

Tänkte sammanfatta lite snabbt, det har rullat på som vanligt med träningar för Johanna på tisdagar och Mats på torsdagar. Allt har fungerat bra och Larett har varit fin fast lite stel och jobbig i dressyren, men det löser sig så småningom.

Jag har även ridit omg 2 i ponnyallsvenskan div ll och det gick bra, fast var ändå besviken. Jag och Larett nollade både förklassen och lagklassen. Hon är verkligen helt underbar och helt fantastisk just nu! Helt underbar känsla på tävlingarna, inte tveksam alls! I alla fall, laget gick vidare till omhoppning. Där rev jag och Larett sista hindret pga att jag gjorde en snäv sväng (som inte var nödvändig, men de hade flyttat om banan och tänkte att hoindret låg längre bort än det faktiskt gjorde) vilket resulterade i att Larett hoppade alldeles för långt ifrån och slog i bakre bommen på oxern. Om jag hade kortat ihop henne hade vi klarat det, eller om jag hade tagit ut svängen som jag gjorde med alla de andra! Fan då! I alla fall, vi fick fyra utav sju felfria ekipage, ett till felfritt ekipage, eller ett mindre ekipage och vi hade vunnit! Fatta störigt! Om jag bara hade tagit ut svängen, eller kortat ihop henne! Då hade det blivit skitbra, men nej! Jaja det kommer väll fler tävlingar. I alla fall, de räknade ihop de sammanlagda poängen, de två bästa lagen skulle gå vidare till finalen i vellinge, och gissa vilken plats helsingborg kom på, jo trea. Ännu störigare.

Men sånt är livet, nu är det nya tag och målet denna hösten är att debutera LA. Har sagt, tre felfria grundomgångar i LB sen startar vi en LA, det ska nog gå bra. Nästa tävling går i Åsbo lördagen den 16 oktober. Där startar vi LC/LB, någon mer som ska dit kanske? Efter det är vi anmälda till klubbtävlingen inne på Helsingborg, helgen efter alltså den 24 oktober. Nån som ska dit? Även där startar vi LC/LB. Hoppas på lika fina rundor som i allsvenskan. 

Imorgon är det hoppning i skolan, och träning för Mats. Kanske kommer bilder från träningen, eller filmer, beror på om Steffi ska till stallet eller inte. Hoppas det! 

  
Här är i alla fall en bild på laget, från vänster:
Matildas Mamma, Matilda, Janelle, Julia, Melinda, Jag, Amanda och Sara 


// Hanna 

Kommentarer
Postat av: Paula

Du skriver jättebra! Roligt att läsa. Puss på dig ;-)

2010-10-07 @ 08:13:46
Postat av: Evelina

Fan vad fin häst du har på headern:D

2010-10-07 @ 14:11:27
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vilken av hästarna på headern menar du ?:)

2010-10-09 @ 22:09:21
URL: http://amateurriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0