Sen dag

Idag blev det en sen hemkomst, men sånt händer när man har häst. Tänkte i alla fall slänga in ett inlägg innan jag går och lägger mig. Idag hade jag körning i skolan, inte så kul. Lerigt, äckligt, luktar piss och inte roligt. Men i alla fall så var det tävling där, vem som kunde tömköra en bana snabbast i och med att det var sista gången på terminen (nästa termin är det dags att köra med vagn, det ska ändå bli kul tycker jag, slippa springa). Självklart vinner jag då, både första och andra rundan! Haha.

I stallet blev det en långdag. Började med att hjälpa Madde och Steffi att löshoppa en häst. Sen åkte de iväg en runda och medans de var borta så fixade jag i stallet. Hjälpte även Steffi med hennes boxar för jag ville åka hem tillsammans med henne. Sen lämnade Madde Steffi i stallet igen och vi fortsatte att göra klart allt i stallet. sen ner i ridhuset och rida. Larett är JÄTTE pigg nu när hon e klippt. Får verkligen försöka få henne att använda energin på RÄTT sätt imorgon istället för att rusa, men det ska nog gå. Hon blev ändå hyffsat fin idag och sprang inte, även fast hon fortsatte att försöka den lilla busen.

Efter ridningen var det tillbaka till stallet och frisera hästen lite. Bort med hovskägg och fula strån på benen. Tofsar i öronen och jämna till svansen. Sen blev det såklart att rycka lite i manen, undrar ifall den någonsin kommer se ut som en normal man. Just nu ser det i alla fall ut som en sopborste. Men det har faktiskt blivit bättre sen jag började rycka den. Men den står fortfarande rakt ut!

Sen var pappa snäll och hämtade oss (Steffi fick sova hos oss eftersom hon inte ville sova hemma själv) i och med att klockan var runt halv tio. Så nu har jag ätit, dushat och sånt och blir till att gå och lägga sig direkt. Hoppas på en bra tävling imorgon! Håll tummarna!

// Hanna
P.S. Jag vet att jag skulle lägga in bild på hur Larett såg ut men jag glömde faktiskt att fota. Imorgon blir det antingen bilder, om Madde lägger kameran i stallet. Eller så blir det film från iphonen.. Något blir det i alla fall om inte mamma blir allt för nervös och glömmer. 


Kommentarer
Postat av: amanda

För att loggan är för stor, den får bara vara 10x10. Det är ju därför dem har gjort nya scapa schabrak. :)

2010-10-16 @ 17:46:56
URL: http://norrlandsryttare.blogg.se/
Postat av: Hanna

Usch, tycker det är jätte löjligt, vad gör de lixom att den är så stor? Löjligt.

2010-10-16 @ 18:01:52
URL: http://amateurriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0