Uppdatering

Senast jag skrev var väll i onsdes om jag har rätt, nu är det lördag morgon. Inte jätte bra men jag skriver ju nu så det funkar. I alla fall var det hoppträning både i skolan och hemme i torsdags. I skolan hoppade jag Dustin, jag gillar verkligen Dustin även om jag inte kan rida honom, men jag tycker ändå om honom. Hoppningen gick ändå bra men jag flyger asmycket när han hoppar, i och med att han inte kan böja på benen, så skuttet blir mycket högre än det är tvunget att bli. Men det är roligt för det känns så lustigt.
På hoppträningen för Mats gick det också bra, vi slutade med att hoppa en bana som låg på ungefär en meter med enstaka hinder på 1,10. det kändes bra och Larett var fin.

Igår var det även då ridning i skolan. Vi hade fri ridning och jag red Dustin. Jag orkade verkligen inte rida och kunde verkligen inte rida honom. men bitvis var han hyffsat fin i traven. Men jag vill verkligen lära mig rida den hästen för han är så fin!
Hemma red jag dressyr på Larett, hon var jättefion och mjuk och jätte duktig. Mjuk i handen och hängde sig inte i bettet som hon kan göra ibland utan mjuk och vin men stadig. Min fina lilla ponny! Helt underbar är hon, jag önskar att alla hästar var som henne att rida, för hon är helt fantastisk! I alla fall när hon är på bra humör och vill jobba.

Ska så småningom klippa Larett också, för just nu ser hon ut som en Nallebjörn! Men så fort Madde tar med sig klippmaskinen till stallet så ska hon få bort den fula pälsen!


En bild på vår söta stallkatt Gustav


Slänger även in en blid på Cupido, den som en utav dressyrmupparna köpt.
För er som vet vilka de är. Jätte söt är den!


// Hanna 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0