Äckel väder

Idag var det ridning i skolan, dressyr. Fick rida L.G igen men hon var faktiskt bättre än förra gången jag red dressyr på henne. Hon var mycket mjukare i munnen, men tycker fortfarande att hon är jobbig att rida för jag tycker det är jobbigt att trycka fram henne så mycket. Jag är inte så stark helt enkelt... Men det gick bättre i alla fall.

Imorgon är det då allsvenskan för min och Laretts del. Melinda (en tjej i min parallelklass) ska rida i samma lag som jag och det tyckte jag var roligt. Ska bli spännande och se hur det går för oss. Idag skulle jag egentligen ridit ett dressyrpass och ridit igenom Larett men nä! När jag tar in hästen och börjar borsta inser jag att min ponny är helt dyngsur över nästan hela ryggen. På den ponnyn gick det inte att rida. Så jag bara ryktade henne lite extra noga och försökte klippa hennes sopborste till man, hovskägg och allat trams hon har. Har även insett hur lång hennes päls har blivit, snart ser hon ut som en liten skogsmulle. Så blir nog dags att leta rätt på en klippmaskin, har ju ingen egen och står inte längre i samma stall som Cecce så hon kan ju inte klippa henne. Vi får väll se, det löser väll sig!

Inget minneskort till kameran så kan inte ta några bilder imorgon, hoppas på att någon annan kanske är där och fotar?


Lill Gurra


// Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0