Cartoon

Dagen började med ridning i skolan, för min del i alla fall, för Steffi fick ha teori istället. Jag trodde jag skulle haft Lill Gurra men det blev inte så utan jag fick Cartoon istället. En häst jag tycker mycket bättre om. Han är mycket mjukare än vad både L.G och Dubai är, enligt mig i alla fall. Fast jag kan väll inte riktigt rida ihop L.G och Dubai, för de är säkert mjukare när man gör de. Fast L.G är värst, haha. I alla fall, lektionen gick bra, vi jobbar fortfarande med våra sittsar och det va ganska svårt att hålla en bra sits i Cartoons trav eftersom han är så skumpig. Men det gick bra ändå.

Larett fick vilat idag, jag ryktade bara på henne och sånt men när jag skulle lägga på sadel och sånt så insåg jag hur lite tid det var kvar innan Madde skulle hämta oss så jag struntade i det. Men hon fick i alla fall en skön ryktning, haha. Det är så jobbigt nu på hösten, varenda dag man tar in Larett så är hon indränkt i lera där hon inte har täcke. Hela halsen är helt lerig, och manen, benen, svansen och i hela huvudet, exakt överallt. Så jobbigt, men så är det väll att ha häst. Men kunde hon inte haft lite överseende?

Skulle gentligen tränat för Johanna idag, men det blev lite strul med transporten dit så vi får vänta tills nästa vecka, antingen på tisdagen elr på helgen, beror på när vi och Johanna kan.

//Hanna

P.S. Tänkte lägga in en bild på Cartoon men de fanns ingen så jag sket i de, tänkte även ladda in bilder från kameran, men nä då har jag glömt att ta tillbaka minneskortet från Madde *suck


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0