Nu får det vara nog med lathet!

Så, nu sätter man igång med bloggandet igen, anledningen till att jag inte bloggat (och troligen till att steffi inte bloggat) är att jag har varit för lat, INGET ANNAT. Så nästa gång jag försöker skylla ifrån mig på skolan, hästen eller vad som helst, då får ni helt enkelt stoppa mig, för så ska det ju inte okej!
I alla fall, det har hänt en del sedan senaste gången jag bloggade så tänkte ta en kortare sammanfattning, sen är det bara att säga till om det är något ni vill ha ett lite mer detaljerat inlägg om.

Jag har som ni kanske alla förstått flyttat till stallet i Åstorp nu. Han som äger stallet heter Kalle Bengtsson och det är även han som äger "Video Kalle". Vi trivs bra där, jag och Larett. På gården finns det fyra olika stall. Jag står i "parkeringstallet" tillsammans med Steffi och Madde. Det är ett litet stall med sex boxar där fem av dem är användbara eftersom den sjätte är fullproppad med skit!
Redan första veckan började vi träna för en hopptränare på Åstorps anläggningen, Mats Lilja. Steffi sa till honom att jag ville vara med och han bara, upp på hästen och kom med. Så nu tränar jag för honom. Hoppas att vi får vidare bra resultat nu då! Men jag tänker inte sluta träna för Johanna för det utan vi kör Larett till Frillestad en gång i veckan för att träna dressyr!
Lite annat nytt är att på lördag blir det tävling i Ballinglöv, div II. Spännande! Men sköter jag mig så sköter Larett sig så det ska förhoppningsvis inte bli några problem.

I skolan har vi börjat rida och jag trivs verkligen jätte bra där! Vi hoppar varje torsdag och rider dressyr varje tisdag. Sen på fredagar är det olika ibland rider vi dressyr och ibland rider vi inte alls utan gör något helt annat, typ lastar, tränar sits osv. Vi har även körning, har varit på min första körlektion och det var jättekul. Visade sig även att jag typ var släkt med hon som lär ut körningen och det var ju ganska häftigt. Men hästen jag körde var inte riktigt på humör (eller ja vi har ju bara tömkört änsålänge, blir ingen vagn förren till våren eller något sånt) när jag tömkörde henne. Hon tyckte jag var alldeles för dålig så hon tyckte att hon skulle gå iväg åt ett helt annat håll, haha. Men det var faktiskt jättekul!

Även fotat lite valpar åt Madde och en massa trams. Dessutom hade hon en jättemysig häst i stallet som åkte idag, jag kommer att sakna honom jätte mycket! Den va jättefin, mysig och jättegosig. Idag när jag fylde på vatten till den så slickade den mig på benen och man kunde stå och mysa med den HUR LÄNGE som helst. Den typ trycket upp huvudet i famnen på än. Jag vill ha en sån häst, jag önskar att jag hade köpt den. Den va ju dessutom jättesnygg och hoppade jättebra. Saknar honom redan! 

  
lägger in en söt valpbild till min sammanfattning!


// Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0