Träning

Igår var det träning för Johanna, tränade vid halv nio så som ni kanska förstår kom jag hem ganska sent, därför blev det inget inlägg. Jag tränar för Johanna ute i Frillestad, så jag måste även lasta och köra med hästen för att kunna träna. Men det är det värt. Träningen igår gick bra, dock har jag inte ridit Larett så bra de senaste veckorna, mycket pga att det inte gått att rida henne då hon varit dyngsur när jag tagit in henne från hagen. Så det var en del att joba på för hon var ganska oriden. Men vi red igenom henne i sidorna och i slutet släppte hon faktiskt ganska mycket (hon vill inte riktigt utan fuskar med bakdel hit och bog dit osv). Vi avslutade träningen med lite skänkelvikningar i båda varven och hon har blivit MYCKET bättre på det. Nu flyttar hon verkligen och drar inte upp huvudet och spänner sig utan ställer sig fint och flyttar i bra takt. Duktiga Larett. Jag är nöjd med henne!

Igår var det även ridning i skolan. Fast det var ingen riktig ridning utan vi longerade och en satt på. Vi tränade sittsen helt enkelt.
Idag blev det ännu ett dressyrpass och det gick hyffsat bra. Går aldrig lika bra som när jag tränar men det är väll helt okej. Jag försöker i alla fall, det är väll det viktigaste.

Imorgon är det hoppning i skolan och jag får även tillbaka mitt minneskort utav Madde. Ska även fota valpar imorgon så om inte Madde lånar minneskortet för att föra över bilder så slänger jag in lite bilder imorgon. Kan ju passa på att be Steffi fota mig när jag hoppar, för det är ju hoppträning också!

Om jag inte sagt det tidigare så är det omg 2 utav div ll den 3 oktober i Hässleholm. Hoppas på ett lika bra resultat som första omg.


måste ju piffa upp inlägget lite så ni får en gammal tävlingsbild från kullabygden


// Hanna

Kommentarer
Postat av: Paula

Om man skall vara petig så är det JAG som kör transporten....

2010-09-23 @ 17:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0