Underbart!

Idag gick allt superbra! Äntligen har vi kommit på fötter igen!

Dagen började med en förklass som gick i LC. Vi gick nolla och även om vi kom stort in på nått hinder så gick vi nolla och det kändes super. Sen skulle lagen presenteras, altså gick vi in på banan och blev uppropade i princip. Ganska pinsamt, men ändå kul. Sen var det då lagklassen, jag skulle rida först utav lagets d-ponnysar och innan dess hade vi två b-ponnysar. För att komma till "omhoppningen" var tre utav lagets medlemar tvunga att nolla (vi hade sex lagmedlemmar).

En utav våra b-ponnysar gick nolla. Sen var det jag och Larett var jättefin och vi gick nolla igen! Sen blev ytterligare en av våra d-ponnysar nolla medans de andra inte blev felfria, men det gjorde ingenting för tre nollor innebar ju att vi gick vidare. Sex av elva lag gick vidare till omhoppningen som bestod utav 5 hinder. Omhoppningen var inte meningen att gå så fort som möjligt utan att bli nolla. Domarna räknade sen ihop procenten som blivit felfria och på så sätt fick fram vinnaren. Ingen av våra b-ponnysar gick felfritt, ryttarna var trötta när de skulle rida sin tredje omgång och det förstår jag. De var 7 & 8 år!

Det innebar att för att vi skulle ha någon chans att bli placerade och kamma hem poäng var alla d-ponnysar tvungna att nolla! Jag var först in och jag nollar igen. Tre felfria runder på rad efter en helvetes sesång, känndes UNDERBART! Äntligen är vi på benen igen! Sen nollade resten av våra d-ponnysar och vi slutade på 67% vilket innebar en delad andraplats. 

Detta var verkligen en underbar tävlingsdag och jag var riktigt nöjd med min och Laretts insatts. Dock spöregnade det större delen av tävlingen, dock red jag bara i regm i omhoppningen, de andra rundorna hade jag tur. Men förutom vädret var allt superbra idag! Slänger in en bild på laget imorgon, orkar inte riktigt nu. Nu ska jag lägga mig vid tv:n och bara ta det lugnt! 

// Hanna 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0