chill

Igår fyllde mammsen år:) På morgonen så hängde hon med till stallet & hjälpte till att mocka. Och det var hennes idé haha.
Kaptenen var jätte svullen i ett framben & ett bakben ;/
Släppte ut hästarna i dem oleriga hagarna. SKÖNT. + att dem är större :).
Sen bjöd jag mammsen på lunch. mums.
På em så åkte jag ut för att rida. Ville inte låta han stå helt om han var lite tjock i benen.
ville även ha upp huvudet lite på honom. Så kom på att jag kunde rida honom med Nova bettet & ett hack ovanför.
bara det att det blir så jävla mkt remmar, tror man behöver ha ett kandar träns till det?.
jaja det funkade kanon. Blev precis som jag ville. Han blev lite starkare, fick upp huvudet på honom. Ska testa hoppa honom så också tror jag :)
Någon som har bild på hur dem gör när dem har hack+ bett? tyckte mitt blev så knöigt. hade varit kul & se hur andra gör.
då menar jag ett ponnyhack + bett =)




Funderar på hur kag ska göra bara?. ska jag bygga fram lite hemma i dagarna & hoppa?
eller ska man iväg & hoppa på payandjumpen i helgen? har ju inte hoppat ngt enkelhinder alls på honom. men wtf, tar det som en vanlig träning hemma. hoppar runder lite, tränar precis som hemma. när man är nöjd så går man ut :) ja chill sådär.

Får  ser hur jag ska göra.
Kan ju isfl inte hoppa så högt, för han får inte ha träningsverk på måndag.

idag ska jag bara chilla hela dagen, ska bli gött.
ska nog träna med hunden också tror jag =)

Ha´re, tjarrå





Kommentarer
Postat av: Elin

jag har ridit på ponny hack + bett

http://tingetorp.blogg.se/2011/april/ponny-hack-bett.html#comment

2011-04-12 @ 15:13:18
URL: http://tingetorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0