Djursjukhuset

Hejhej, idag så hade vi ju lektion på djursjukhuset. Snackade en del om säkerhet i stallet o.s.v.
Slutade 11, stannade kvar, 10 minuter efter kom Madde med Wibba.
För er som inte vet som ägde jag wibba förra året på sommar/hösten och sålde henne sedan. För ett tag sen upptäckte dem att juverna var väldigt svullna och om jag inte minns fel så var det någon juver inflamation(?!) och en hel del andra grejor, så nu är hon här hemma och vi var inne med henne på djursjukhuset med henne idag.
De gjorde en del undersökningar, kollade så hon inte hade urinsten o.s.v, det hade hon inte.
Har vi tur så är det INTE en tumör hon har.. Då blir jag ledsen.
Eftersom det inte är något hon har ont av så kan hon gå lättare pass, vetrinären sa även att hon skulle göra det.
Var klara på djursjukhuset vid 4, åkte till stallet och lastade av henne.
Sedan fixade jag till alla tre, samt till de boxarna som nu kommer fyllas av nya hästar så snart som inatt.
Red Hamlet, jätte fin idag också! Och efter det gick jag ner och joggade Wibba en halvtimme.
Wibbs i väntebox på djuran,


Måste bara tillägga att detta är en av de lättaste hästar att ha och göra med!
Hon stog helt still när de kollade henne samt tog fyra blodprov, sa ingenting, stog snällt som ett lamm.
Hon fick lite lugnande men det han gå ut innan dem var klara så de gick in i urinblåsan med kamera och grejor helt utan lugnade och hon bara stog snällt och funderade över livet.
Duktigt häst!
Nu ska jag dricka mitt te, städa mitt rum och lägga mig med en bra bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0