Dressyrträning

Idag var det dax för Johanna träning.
Eftersom hagarna är så geggiga just nu så tog jag in han i god tid & spolade benen. Men inte tidigt nog tydligen. För när jag skulle linda så var han fortfarande blött. Typiskt!
Det är Big No No att åka på dressyrträning utan lindor.
Jag är ju hoppryttae ända ut i fingertopparna. men lägger Stor vikt på dressyren. Och tycker verkligen det är viktigt att hästen är lindad på träningar!
Jaja nog om det.
Träningenar  gick super. Inga sura miner från kaptenens sida. Han var väldigt intesserad av vad jag ville. Tränade mkt på att han ska ta jämt stöd på båda tyglarna. Och kunna öka & minska galoppen med bibehålen stälning.
han är såå svag i galoppen & ännu svagare i högersidan, pga av att han är så svag i vbak. Men han kämpade på riktigt riktigt bra =)

Sen när vi är framme på stallet igen så rymmer hunden. Terrier jäkel. först så ignorerade jag henne, men sen insåg jag att kalkonerna var ute & då jävlar fick jag mig en springrunda. Efter många om och men så var terriern infångad & inga döda djur. Tur för mig!


I morgon så ska hästarna få gå ut i större hagar utan lera. ska bliii så sköönt.
Tar med mig kameran, kan nog bli fina bilder, men hoppas på inget spring. Min prins är ju så ömtålig. haha.







Gammal bild från en dressyrträning.



Tjarrå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0