dryyg

Idag var kaptenen sjukt jävla dryg.
han är så jävla rädd för vattenpumpen i hörnan. försökte allt för att få han att sluta.
Stanna, gasa, rida igenom ordentligt. ja allt. Han stog på bakbenen rätt rejält & fäktade med frambenen? ehm Inte okej. haha. dummer.

Tillsist hade jag ett krav. Han skulle gå fram till båda tyglarna utan att kasta sig & dumma sig.
Gick sådär.
så jag skuttade över hindret några gånger. ojoj sen var inte pumpen det minsta läskig.
Okej?



tänkte på det idag, när jag rider imot ett hindet så bakar han av, & jag börjar taxera vilket resulterar i att han kommer så nära & därför hoppar som fan med ryggen.
Idag så tränade jag bara på att GALOPPERA hela vägen över hindret & efter. Får ha lite övertempo. han sparkar inte, kom fel ett par gånger & han stannar inte. men han hoppar inte lika bra. men vafan. får jag kläm på han här & vi får upp styrkan & lär känna varandra så blir detta nog super =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0