Fina hästen

Idag så skulle jag tömköra kaptenen. Men hittade inte några tömmar.
Så fick longera istlt. Hade inte så höga krav efter som han är som han är när man longerar.

Han fick på sig ett tjockt två delat bett.
Sen longerade jag han med en gummisnodd som jag satte på sidorna på longergjorden.
I början så gich han och blåste upp sig och var allmänt spänd.
men sen var han sjukt jäkla fin. Jobbade på riktigt riktigt bra. Lång och låg, arbetade på riktigt bra. Tryckte ifrån med båda bak lika bra. Jobbade mycket tempoväxlingar och galoppfattningar.
Åhh, han var så fiin. Höjde hela ryggen och bara tog i och arbetade på. Lilla arbetsmyran var tillbaka :')
Kanske kan det vara så att J har rätt?
Är så nöjd med min lilla häst :)
Kommer bilder senare på när jag longerade honom :).


tjarråå



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0