Han är inge vidare på att planera..?

Jag förstår inte hur det är tänkt att vi ska hinna med allt i vårat liv. På 24 timmar ska man hinna med hästen, skolan, vänner, familj, äta, sova, toa, träna, duscha, fritid, blogga, transpotera oss, plugga, jobba, shoppa, festa, kärlek, drömma, tävla, prestera, vänta, tänka och MYCKET MYCKET mer! Hur ska det var möjligt? Det är såklart inte möjligt och det blir ju till att prioritera och slutar då med att man bara hinner med det tråkiga i sitt liv. För att hinna med det som är riktigt kul kanske man måste strunta i att plugga och då blir hela äns framtid drabbad! Hur tänkte Gud när han skapade dygnet, varför göra det så kort som 24 timmar, och tvinga oss att sova 8 av dem? Och hur kommer det sig att vi bara får leva i ungefär 80 år, varav de första 30 påverkar så mycket av hela livet? Hur ska man hinna uppnå sina drömmar på 80 år utan att dö av en hjärtattack vid 30 års ålder? Jag vill driva ett storföretag, bli rik och sedan flytta till ett ställe där tid och rum inte existerar. Gå i det höga gräset och bara finnas, inte pressas och jobba utan bara vara. Men jag kommer aldrig hinna med detta och allt drt andra roliga som man bara MÅSTE testa! Det är inte rättvist! Inte rättvist att sköldpaddor utan drömmar får leva så mycket längre än oss! Att ett välmående djur får leva utan bekymmer, stress och ångest. Aldrig känna sig pressat eller ensamt, bara leva! Varför fick inte vi det så, tänk vad underbart.. Jag vill vd på ett storföretag och inte behöva bry mig om pengar men hellst av allt vill jag bara bli en vildhäst..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0