Tränings helg

Dålig uppdatering från min sida, jag vet.
I fredags så fick vi en spontan idé att ta med kaptenen till H där jag hjälper till/jobbar. Så han skulle stanna där under helgen.
så i fredags så blev det till att packa lastbilen, såå kuul. Lite tävlings feelings.
Åkte dit & kaptenen var hur cool som vanligt & bara "jaha då var man här :)"
Jobbade hela dagen. Red sen kaptenen på utebanan & han var kalas fin, han älskade underlaget :). Sen red vi ut en längre runda runt sjöarna, får ju passa på. Så underbart fin omgivning =)





Mysigt & bara älskar det underbara vädret =)

På kvällen så bjöd dem på pizzza Mums :)
Sen på lördagen så red jag & T ut nästan alla hästarna. Och alla gick super :)
Sen red jag A i ridhuset & han var rätt busig haha :) Men han är ju ändå min favvorit =)

Lite senare på em så tränade jag kaptenen för H.
Värmde upp på en 8 volt & kaptenen var rätt pigg & lite ostyrbar i mellan åt. Men inget sparkande.
Sen hoppade vi en linje. först ett kryss, 3 galoppsprång(lite långt) & en kryssoxer med massa grindar & så under, sen två korta galoppsprång till ett reke. Sen skulle man landa & byta galopp på rakt spår. Och där kom den riktiga kaptenen fram med sparkadet. Men ändå mer chill än innan liksom.
Han hoppade inte riktigt så bra som han brukar. Men han har ju såå lite rutin på hoppning. Han är ju knappt hoppade utomhus & ännu mindre hoppade på linjer. Så jag är nöjd med honom =D

H tyckte jag skulle rida med en högre hand, att jag inte skulle bry mig så mkt om att reglera galoppen utan rida han fram till hinderna så får hinderna baka upp honom. Jag skulle även tänka på a tt kolla framåt & uppåt & sträcka på mig. Mindre eftergift över hinderna .
Så det är bara att forsätta jobba på :D


Man måste träna för att bli bättre:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0