Varg på djursjukhuset!

Har haft mkt att göra, därav uppdateringen.
Tävling fred-söndag i ballingslöv i Skyrup. Hästarna har gått kanon,kärlek på dem :)<3

Kaptenen vilade i fredags & gick dressyr lörd-söndag. Duktig kille, riktiga framsteg gör han för varje dag. dock så ville han inte riktigt komma igenom till höger på söndagen :/. Men galoppen börjar bli riktigt bra :) Men misstänkter en låsning på vänstersidan.



I morse så var det dax för en rundsmörjing hos fysoterapeften & vaccination.
svaret efter rundsmörjningen var inte riktigt vad jag hade väntat mig, men hur det gick har jag ingen lust att skriva här.
Eftersom det snackas så mkt om kaptenen här i krokarna....
Och folk förstorar allt & överdriver & sen snackar så jäkla mkt skit.
Iaf fick så mkt beröm över allt jobb med honom. Även dem sa att han hade musklat sig jämt över hela kroppen & inte bara en graman nacke som många av dagens hästar har.
Han var även jämt musklad på både höger & vänster sida, bäckenbenet var rakt & fint :)
Det är inte vanligt.  Sånt är alltid så kul att höra.
Och sen att kaptenen beter sig så sjukt bra är också alltid kul.
Specielt om man tänker tillbaka hur "svår" han var vid hanteringen innan.
Nu följer han mig som en hundvalp :) underbara bäbbisen som inte är någon Hjälte enligt J haha.


Bilden är lånad av Anders Högberg.

Iaf när jag kom dit i morse så snackade alla om en varg. & jag bara okej. haha.
sen under kaptenens behandling så kom det in en sjukvårdare & sa att vi hade utegångsförbud för vargen var utanför dörren.
vi bara okej.
så forsatte vi, sen såg vi att alla andra var ute & då ville J också gå ut.
Jag & kaptenen stog & kollade ut igenom fönstret. Den stog precis framför mig en stund. men min mobil dumma sig så blev ingen bild.

Kan säga att den var sjukt söt & hade ingen sagt att det var en varg så hade jag trott att det var en shäffer haha.
Stackaren, hoppas det slutar bra för den.
Sen kom både polis, journalister & svt. Dock lite väl sent. menmen :)







Kommentarer
Postat av: Melinda Fallman

Svar på kommentar!

Aa hon är ett tysk ridponnysto som kommer från Charlotte Borneklint som hade ett försäljningsstall förut!

2011-04-12 @ 17:46:33
URL: http://tingetorp.blogg.se/
Postat av: Melinda Fallman

SV:

Oh, hon är verkligen en underbar ponny!

Du får gärna skicka bilder och filmer till mig om du vill! [email protected]

Jag har ägt henne 6 år i år. Det var hon som lärde mig rida och vi har mest tränat och inte tävlat så mycket!

Men dom förra året fick hon en ordentlig fång så hon fick vila från maj till augusti innan jag kunde börja rida henne igen.. och det verkar som han har fått fångkänningar i år också..

Du kan ju lägga till mig på msn, så kan vi snacka mer där om du vill :))

2011-04-12 @ 23:35:51
URL: http://tingetorp.blogg.se/
Postat av: Jennie Kristensson

Vi fick nog tid vid 3 tror jag det var :) men ska kanske dit med en annan häst 10 oxå xd haha, när ska ni dit? :)

2011-04-13 @ 21:47:48
URL: http://jenniekriistensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0