Wellington classic & Roeckl

Idag har jag och pappa varit på Rycketofta.
Köpte ett på Roeckl handskar och beställde hem en Wellington classic hjälm.
Påtiden!
Efter rycketofta åkte jag till stallet, mockade och fixade sen gjorde jag iordning Hamlet och gick ner till ridhuset.
Verkligen super stor skillnad sedan första gången jag red honom! Då var juag så stor och lång och orkade verkligen inte sitta ner i galoppen och rida ihop honom för jag bara flög.
Nu är han så otroligt mjuk, går att ställa och böja mycket bättre och efter ett par minuter så har han lossnat helt i båda varven, då kan man i princip bara sitta där och hänga med.
Kräver bara att man rider honom fram till handen så man får ett stöd där, voilá så är han hur fin som helst.
I söndags var jag och Madde och kollade på en ponny som jag kanske skulle köpa, men fick reda på igår att det var något med någon behandling bak (Madde hade pratat med dem), Så det blev tyvärr ingen ponny. Annars var den jätte fin! Fux, fyra vita strumpor och bläs.
Men men, det kommer fler :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0