Kiropraktern

Som sagt så vart vi iväg till djursjukhuset för att Larett skulle få besöka kiropraktern. Det gick bra, men hon har fortfarande massa låsningar i ryggen och är sne.. Men hon knäckte till henne lite, och om två veckor kommer hon ut till vårt stall och gör det igen. Nu så länge det finns låsningar så får jag inte rida Larett i någon hög form, utan bara lång och låg. Lite tråkigt, men så klart jag gör det om det gör så Larett blir prima i ryggen och överallt!
Nu i några dagar blir det i alla fall bara promenader och gå i linan en stund. På torsdag rider jag förmodligen igen, ett lite lugnt kort pass, bara så hon inte stelnar till inför på lördag, då hon ska gå lite markarbete/hoppning för Johanna.
Veterinären sa också att det skulle vara bra för Larett att åka till ett spa, spat hette något på G, men har glömt. Ska fråga mamma. Men i alla fall så lär Larett få lite spabehandling också, gå i vatten och sånt. Vi får väll se hur hon gillar de!
Lite bilder jag tog med mobilen idag:
Väntrummet, här har vi tillbringat allt för mycket tid det senaste året! Hoppas nu de inte blir något mer om det inte är för kiropraktiken!



Larett i dagstallet!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0