Pannband

Nu sitter jag uppe i vår sommarstuga och tar det lugnt. Blev stallet tidigt på morgonen idag, red på henne för första gången sedan kiropraktiken. Hon vart lite lat men det kunde de ju bli av behandlingen. Dessutom gör nog värmen en del också. Vi tog bara ett lugnt ridpass men hon blev svettig ändå, förmodligen dels utav att det var så varmt!

Igår så fick hon bara gå på linan, hade inga inspänningar eller något (eftersom jag inte äger några) utan bara träns och lina (och lindor såklart). Men Larett sökte sig framåt neråt av sig själv och vart jätteduktig. Fast när vi bytte till höger varv så skulle hon först försöka rymma (genom att springa allt vad hon kunde mot utgången) men det gick inte. Sen skulle hon låssas bli rädd och springa runt och bocka och sparka och vara brallig. Men sen kunde hon lugna ner sig och jobba lite istället. Duktig ponny!

Efter tog vi en promenad på 20 min, som Larett motvilligt gick med på! Hon bet mig till och med en gång, men då fick hon på moppo! Haha! Nä men sa till henne i alla fall!

 

Larett med det nya pannbandet, dock lite mörk bild, men man ser lite i alla fall. Ska försöka ta lite bättre bilder någon annan dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0