Ponny ridning ;D

Hinner inte riktigt med att uppdatera, dåligt!

Men i tisdags så fick iaf ponnyn på sig två fina framskor.
Samtidigt som hovis slog på dem så drog kaptenen av sig en framsko, vilken tur att hovis var där. Han var dock inte lika glad..
Jaja när ponnyn var färdig skodd så var det dressyrträning :) Jag är väldigt nöjd med kaptenbus, han har blivit så mycket starkare & mer liksidig. Dock så är han mest bekväm i den låga formen, jag måste våga rida han i en högre form & sätta lite mer press på honom! Han är ju faktiskt 7 år gammal. haha. tänk vad tiden går fort..

Hanna red honom en stund i slutet & det såg så trevligt ut. Han är en duktig ryttare & väldigt noggran & försiktig. Tror det kan passa kaptenen bra :)

Efter det så sadlade vi ponnyn & jag hoppade faktisk upp & red direkt. Hur snäll som helst! Han fösöker alltid göra sitt bästa. söte :)


Igår så sommarstädade vi hela stallet. tvättade, skrubbade & hade oss. Men fint blev det :))
Båda hästarna fick sig en välförtjänt vilodag:D

Idag så red jag ponnyn på ridbanan. Redan från i tisdags så var det stor skillnad. Förstog skänkeln mycket bättre.
Skrittar & travar lite på honom samt styr lite lättare:) duktig ponny :D
Efter det så skrubbade vi honom i hexocil shampoo & han bara njöööt :) sen fick han gå ut i en lite större hage med gräs :D Men han lyckade ändå hitta en lerfläck att rulla sig i...


Kaptenen fick en längre uteritt. Travade längs grässlingorna & galopperade på en lååång kuperad grusväg. Såklart så jobbade jag honom ändå. red honom i den lite högre formen som vi tränade på dressyträningen. Avslutade honom sedan i låg form :) fina kaptenen :)
Han fick sig också ett rejält bad i hexocil :)



I morgon drar jag & 3 polare till sthlm för att senare åka vidare till malta på söndag :)
Hanna kommer att rida kaptenenm vilket jag tror kommer bli toppen :D
Mamma kommer även att hjälpa till med båda prinsarna.
Jag kommer såklart att sakna dem någort enoormt.  Även min underbara jack russel kommer att saknas :(
Men det är bara en vecka & jag tror vi kommer ha super skojj :D


Ha det bra så länge ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0