dagens ridpass



Red kaptenen i ridhuset idag.
Red på ett tredelat gummi bett med stänger. Hade även en snurrad maringal.
När jag red fram så checkade jag bara av att gas & broms fungerade. rider honom helt utan krav så han får komma igång. I galoppen så stog jag bara upp & lät honom galoppera på. Som vanligt så sparkar & bockar han som en tok då.
Ja han gör bara så om man står upp.
Sen satte jag lite press i honom.
på lång sidorna så rider jag honom i en öppna för att sen gå in på en volt i sluta. Jobbar så rätt länge. bytar varv i mellant åt genom att rida skänkelbikningar i snettigenom.
I galoppen så är det mycke samma jobb.
Längs långsidorna rida i öppna/ flytta undan honom för inne skänklen. Sen gå in på en större volt & känna att jag kan bestämma var han ska sätta benen osv.
Sen gå in i en mindre volt i volen i svag sluta. känna att han kan gå där & vara lösgjord. sen flytta ut honom i den vanliga volten.
VArierar varv med ett byte.

Mkt så här rider jag honom. Försöker mest stärka upp honom & gymnastisera honom.

Och idag var han fantastisk fin, underbara hästen<3






Kommentarer
Postat av: anni

sv: Eller hur! sjukt snyggt! :)

ja, har letat överallt :/

2011-02-28 @ 20:36:36
URL: http://teamoveson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0