Datan är tillbaka

Wiiee min data är hemma igen & helt annorlunda & snabb. Gillas :D

Får bli lite snabb uppdatering.
I tisdags var jag i ridhuset med kaptenen & han var väl fin. Hade vanligt tredelat på honom.
jag var så sjuukt gryymt irriterad på en av dem andra som red i ridhuset. sitter med dressyr pisk & piskar på hästen var 5e minut så man riktigt hör hur det snattrar till. Grymt jobbigt när man sitter på en överladdad häst som tar åt sig av allt. Sen sitter hon & smackar högt & tydligt hela tiden.
Visa respekt Människa.Tycker det är så dålig stil när man är flera i ridhuset, visa hänsyn , hallå?.
Så stor diss på sånna männsikor.
Sen tycker jag det känns som ngt är fel när man ska behöva piska på sin häst hela tiden? Visst jag säger hellre till min häst en gång rejält & sen berömer när den gör rätt &sen är det nog med det.
Men att sitta & piska & smacka hela tiden? Hade jag varit häst så hade jag inte heller lyssnat efter ett tag. Örk.

Nog om det.

Igår var jag nere hos Henrik & jobbade.
minns inte exakt allt med iaf. Jag joggade max & travade lite cavaletti. Han var riktigt fin & fick mkt beröm. Gjorde iordning Klara & den nya hästen till henka. Sen joggade jag även colan. Skrittade ngn mer häst som jag inte minns namnet på. Hjälpte även till när dem skulle hoppa någon häst. Fixade även med harry.
När jag kom hem så red jag ut en sväng på kaptenen med madde.Hade babypelhamet på.
 Han skötte sig perfekt :)

Idag så har jag varit inne på ridhuset & hjälpt henke & Mackie. Hade 6 hästar med in, alltså full lastbil.
Började med att rida fram max & det gick helt ok. Sen flöt det bara på. lastade av & på hästarna. skrittade fram & av. Höjde & sänkte hinderna & sådära.
Väl hemma så red jag ut Kaptenen på babypelahamet & jobbade mkt skänkelvikningar & tempoväxlingar. Han var gyyyyymt jäkla fin. Helt amazing :D
Skummade så fint i munnen & riktigt arbetade igenom kroppen. Han är ju svagare i högergalopp  men höll den ganska bra idag. Någon gång slog han över till vänster & då knackade jag till honom så vart han lite sur & sparkade till & sen drog en lång bockserie haha så söt han är. Men efter det så var han gryyym :D älskade lilla häst. det här kommer bli så bra :D


Vill ha tips på vad ni vill läsa om? sånna här vardagliga saker? eller  något annat? hjälp till& förbättra bloggen :D
Tänkte lägga ut en bildbomd på kaptenen sen om ni vill se? många vet nog inte äns hur han ser ut? haha :D



Tjarrå :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0