Fullt upp

Nu har jag haft fullt upp ett tag kan man ju säga. Vart ju på bowlingkväll med tjejerna från stallet + några till igårkväll. Efter följde jag med Frida hem och sov där, så jag slapp strula med att komma hem. Sen vart det stallet och ådant på morgonen, ut och springa när jag kom hem, äta och nu här. Så har haft en del att göra. Skulle dessutom bråka med min dator som är helt inkompetent och jag är MYCKET besviken på den! Usch!
Ridningen idag vart också en del kaos om jag ska vara ärlig. Det första Larett gör när vi kommer in i ridhuset är att hon plötsligt blir livrädd för en utav hörnorna. Jag blir arg (gör det bara ännu värre, dumt utav mig, jag VET) och trots hur mycket jag försöker få henne att sluta gör hon inte de. Hon blir småstudsar och reser sig och sånt. Så bestämmer mig för att hoppa upp på henne, för där har jag bättre kontroll eftersom hon inte kan springa på mig. Så hoppar upp och hon småstegrar och håller på och tramsar. Har vid den tidpunkten (och ett tag innan) insett att jag bara gör det värre om jag blir argt för det blir ett stressmoment och det skrämmer henne ännu mer då. Så bara rider på som vanligt men ser till att rida närmare och närmare. I början tvärnitar hon när man vart påväg åt det hållet, men då bara väntade jag bara ut henne och berömde när hon gick framåt. Ibland galoperade hon så fort hon kunde därifrån, men bara fortsatte vara lugn och fortsatte rida som ingenting. I slutet utav ridpasset kunde vi göra halt i hörnan och hon vart bara lite uppmärksam, när hon hörde plasten som blåste från utsidan. Hade ju gått så mycket fortare om jag aldrig hade blivit arg, men men nu gör jag ju inte om det i alla fall.
Tog en sån här bild veckan innan återbesöket, skulle egentligen rdigerat den lite för nu är den ju inte så fin, med skuggan, mammas händer och de.. Men eftersom denna datorn är som den är nu, och jag inte längre har PS på den, så får detta duga. Tvivlar starkt på att den någonsin kommer palla det programet igen.. suck*
I alla fall, bilden är till frö att kunna jämföra sedan om några månader, när hon är igång igen, ska bli roligt att se!



Kommentarer
Postat av: linda

sån sötnos :)

2011-02-27 @ 15:05:20
URL: http://aanderssonlinda.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tack :)

2011-02-27 @ 18:31:04
URL: http://amateurriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0